היועמ"ש צפוי להודיע: רגב לא תוכל לפסול מימון של מוסדות תרבות

    משה וייס 2 Comment on היועמ"ש צפוי להודיע: רגב לא תוכל לפסול מימון של מוסדות תרבות
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שורת העימותים בשבועות האחרונים בין שרת התרבות מירי רגב לבין אמנים שמאלנים, צפויים לזכות בקרוב להתערבות חיצונית – שתוביל את שרת התרבות להתנגשות חזיתית ביועץ המשפטי לממשלה.

    היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לפתוח בדיון בנוגע ל'מגבלות הכוח של השרים', בשל הודעתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, כי תשקול את הפסקת התמיכה בתיאטרון אל-מידאן בחיפה בשל העלאת ההצגה "הזמן המקביל" המבוססת על כתביו של המחבל ואליד דקה, וכן הצהרתה כי תבחן את המימון המוענק לפסטיבל הקולנוע בירושלים בעקבות הקרנת סרט תיעודי על יגאל עמיר.

    בימים הקרובים צפוי וינשטיין לפרסם את חוות דעתו, ובסוף השבוע קיים דיון ראשון בנושא, בהשתתפות ראשי משרדו ואנשי משרד התרבות. הדיונים התקיימו בעיקר סביב הגבול בין רצונו של שר ליישם מדיניות שבגינה נבחר לתפקידו, לעומת 'הצורך שלו לשמור על ערכים ממלכתיים – ובראשם חופש הביטוי'.

    לפי העמדות שהביע וינשטיין, ניכר כי בכוונתו להגביל את יכולתה של רגב לשלול תקציבים ממוסדות תרבות או להעדיף גופים מסוימים; בין היתר, הובהר בישיבה כי שר אינו יכול לפעול באופן שרירותי כדי למנוע כספי ציבור, שרת התרבות, כך נאמר, אחראית אמנם על התוויית מדיניות התרבות – אולם אינה רשאית להתערב באופן גורף בתכניה של יצירת אמנות או להחליט על תמיכה כספית ביצירה בהסתמך על הנושא שבו היא עוסקת או המסר שאותו היא מבקשת לקדם.

    וינשטיין טען כי מכיוון שבישראל כל מוסדות התרבות ממומנים על ידי המדינה, מניעת תמיכה מגוף עשויה להיות מכת מוות להמשך תפקודו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין! עוד מעט גם בג"צ יוציאו פסק שאסור להגביל את יכולותיהם וזה להתערב פשוט מה זה אמור להביא מה הפירוש אז לא רק הסגן שר הוא עציץ הופכים עכשיו גם את השרים לגלמים עציצים שאסור לעשות כולם רק להעביר את הכספים אסור להם לומר שלהוא שהוא נגד המדינה אני לא יביא נראה לי שמישהו צריך לעתור לבג"צ על היועץ שמערבב את דעותיו הפוליטיים וזה לא תפקידו אלא רק לייעץ לגבי משפטים האם זה חוקי או לא נראה צריך להגביל את סמכויותיו של היועץ הציבור לא בחר אותו וכנ"ל בג"צ לפי דעתי הם צריכים להיות נבחרי ציבור שיעשו לזה בחירות מה הבעיה?????????

    2. 1

      ויינשטיין הגדול והדגול ! המורם מעם ! תמשיך להתערב כמה שיותר בהחלטות הממשלה. כן, תמשיך להשתלט בגסות על הרשות המבצעת, ומצד שני תמשיך לטייח חקירות נגד שופטים וניצבים. אתה לא מבין כמה זה טוב, זה מצוין. זה מרחיק אותך ואת עולם המשפט מהעם. אתה גורם להם להבין שויינשטיין, ביהמ"ש העליון, ועודד קוטלר המתנשאים מצד אחד וכל העם מהצד השני. תודה . תודה.